torsdag 31. juli 2014

Kartlegging av inntak

Jepp, det er høst og skolestart - ny start. Selv skal jeg se om det finnes en plass til meg i arbeidsmarkedet igjen, etter ett års sykemelding... nuvel. En viss fornyelse, oppussing, shining må til.

Jeg trener jo så fært da. Ikke ofte, dessverre, det må jeg definitivt gjøre noe med.
I tillegg så skal inntaket reguleres. I første omgang kartlegges,
Jeg mener, bare det å måtte skrive ned alt man har i seg i løpet av en dag, gjør jo at man begrenser seg, ikke sant? Dessuten er alt taxfree-godteriet spist opp, så den skammen trenger ingen å se.
Jeg har blitt så gammel nå, at jeg ikke gidder å lure meg selv. Spiser jeg to is, må jeg skrive opp to is. Og siden det ikke er helt innafor, blir det til at jeg spiser 1 og skriver opp 1. 
Det funker faktisk. Jeg er enkel sånn.

Når kropp og sjel skal ha vårrengjøring om høsten, er det skolestart-syndromet som slår inn. Du vet det som gjør at man må kjøpe bokbind, nytt pennal og ny genser... det genet min sønn er totalt blottet for, men som jeg nå altså får ta ut på meg selv.
En rull bokbind duger ikke på denne. Det må kraftigere krutt til - men det skal nok gå.


Jeg skal jo bare innbille meg det...
Det verste er at det ser ordentlig herlig ut.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar