fredag 25. juli 2014

Helse og velvære og små dyr på Kreta


Noe av det jeg og guttungen synes er helmaks på Kreta, er fiskespa. For noen få euro, får vi vasket føttene og får senke dem i store kar med garra rufa-fisker. De jafser i seg tørr hus, ved å slikke og suge, de har nemlig ingen tenner. I år hadde jeg et oppklort myggestikk ved ankelen, det lille såret var veldig populært og det gjorde stikkevondt. Ellers er det bare å motstå fristelsen til å vifte med tærne og la fiskene jobbe. Etterpå har man glatte, glatte føtter og det er som å gå på luft.



Myggstikk ja... På Kreta er det ikke mygg. Det er jetmygg. Etter at man klør hull på myggstikkene, fortsetter de å klø. Jeg hadde med Eurax, det var ikke krutt nok. Derfor gikk jeg inn på et apotek og kjøpte krutt.
Man skulle Herbogel skulle bety noe herb-aktig... hvis du tenker herb som i urter eller noe, så stemmer ikke det helt. Noe som lukter så stygt, inneholder noe mer. Ble det smurt på før man rakk å klø hull, hjalp det fint. Også hvis jeg hadde klødd hull - men da svidde det som et lite helvete i tillegg.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar