torsdag 21. april 2011

Påskeboller

Jeg bruker nettsiden Det søte liv ganske mye. Før påske la jeg merke til an svært fristende oppskrift på påskeboller. De kaller det safranboller, men Påskeboller heter det er. Vi snakker ingredienser som appelsin, marsipan og safran; det er jammen meg påske nok for meg!


Erfaringen tilsa at mengden væske og tørt ikke helt stemte overens, det skulle være deig og ikke røre, så det må jeg huske på til neste gang. Ellers ble det nydelige boller, dog med alternativt utseende pga. jeg ikke helt fulgte opp med mer mel da jeg så det ble litt plaskete. 

Likevel, nyyydelige boller - ooppskriften anbefales og særlig passer den altså nå i påsken.

Oppskrift på påskeboller. 

2 kommentarer:

  1. God påske! Jeg er nok den eneste i hele verden som fortsatt sitter inne ved en pc nå i påska. (Jeg slippes ut i sola, innimellom, altså!)
    Nyt dagen!

    SvarSlett
  2. Hei!
    De så nydelige ut...selv har jeg laget påskekake i dag...god den også :) Skal ha den med på familiesammenkomst i morra :)

    Klem Anette

    SvarSlett