torsdag 30. desember 2010

Julebukker

Blånisse på vei ut...
Det er romjul og julebukktid. Vi utstyrte ikke barna med skinn og horn og sånn, men smånisser gjør nytten. De var imponerende flinke til å synge med jevn enighet om hvilken sang som skulle synges når de utvalgte dørene ble åpnet, og jeg håper noen fikk en varm opplevelse på en kald vinterkveld. Det var fler enn moren som gikk i knestående da det ble sunget "Et barn er født i Betlehem" for full hals og det runget "ALLEEEELUJAAAA"  over hele området.
Dette var moro og en tradisjon er etablert.

O jul med din glede...!
   

3 kommentarer:

  1. Så nydelige, sånne skulle jeg gjerne hatt på døra :-). Det øverste bildet var bare helt fantastisk.

    SvarSlett
  2. Herlige smånisser! Sånne julebukker vil jeg også ha på døra :-)

    SvarSlett
  3. Supersøte nisser! Julebukk er en hyggelig tradisjon som jeg gjør hva jeg kan for å holde vedlike. Jeg fulgte sjuåringen og en venninne for et par dager siden, kjepekoselig.
    Godt nyttår!

    SvarSlett