onsdag 24. februar 2016

Vinterferielesing

Vinterferien her i huset, starter alltid med en korpstur til Trysil. Det er flere dager med spilling og skikjøring, bowling og svømmig, døgning og godteri. Siden far er korpsassistent, ble dette i år noen dager med fred og ro for mor siden begge gutta dro på tur.
Sesongens manneinfluensa pågikk hele uken før, så jeg var litt redd for at de ikke skulle komme seg avgårde, men det gjorde de.

Og jeg satt i gang med å lese islandsk krim av Yrsa Sigurdadottir. Jeg har ikke lest noe av henne tidligere, men jeg liker islandsk krim - i bokform. Og kan berette at dette ikke er boken man leser når man er alene hjemme. Det er en skikkelig skummel bok, og en veldig god nok - og enten du like krim eller ikke...og jeg løste krimgåten mer enn en gang mens jeg leste. 


God lesing!


Forlagets omtale:

Ny serie fra krimdronningen Yrsa. En ung kvinne blir funnet brutalt myrdet i sitt eget hjem i Reykjavik. Det eneste vitnet er hennes sju år gamle datter. Når enda en kvinne blir drept på bestialsk vis kort tid etterpå, står politiet uten andre spor enn mistanken om at det er samme gjerningsmann. En radioamatør fanger inn skremmende meldinger som knytter ham til begge de drepte kvinnene, selv om han ikke kjente noen av dem. Nysgjerrigheten får ham til å sette i gang farlige undersøkelser på egenhånd. Huldar har ansvaret for etterforskningen av drapene. Han mangler konkrete spor og dette skaper frustrasjon og konflikter internt i politiet. Saken kompliseres ytterligere ved at han har løyet om seg selv for psykologen Frøya, som bistår jenta som var til stede da moren ble drept. «DNA» er nok en nervepirrende pageturner fra bestselgerforfatteren Yrsa Sigurdardóttir. Igjen viser hun hvor dyktig hun er til å skape intelligente plott og effektivt fortalte historier med et rikt og spennende persongalleri. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar