søndag 9. februar 2014

Sliten på trening var syk mamma. Og morsdag.

I dag er det morsdag og jeg har fått deilig frokost på sengen og blitt gjort stas på. Jeg fikk en fin gave også, hodetelefoner som jeg har ønsket meg. Nå blir det turer og musikk alle veier. Bare jeg blir frisk igjen. Og det blir jeg jo snart. 

Det er fint med morsdag, for da kan jeg liksom slange meg og bare ta det med ro. Det er ikke så lett å bare få være i ro når jeg er bare syk, men morsdag hjelper.

På trening torsdag og sa jeg til pt-en min at jeg synes jeg var veldig tungpustet. Samtidig så pisker han meg sånn rundt at det er ikke noe som er normalt... i alle fall. Fredag hadde jeg en vanlig legetime og da sa jeg det at jeg hadde vondt i halsen. Han tok en bitteliten titt og så med en gang at mine hovne mandler var en fet streptokokkinfeksjon. Han ville gi meg antibiotika, noe jeg egentlig ikke ville, men han sa at de er ganske insisterende når det gjelder streptokokker. Man kan nemlig få noe jeg ikke husker hva heter som kan gi nyre-et-eller-annet og man tisser blod. Eller noe annet som heter noe-absess. Og absess vet jeg hva er og akkurat denne kan man dø av.

 Så jeg tar medisin og min kjære mann som har vært syk en stund (men frisk nå!) kastet seg på bølgen og sa at han hadde sikkert også hatt sånn. Men etter to uker med syke gutter, går jeg bare rundt og rister på medisinesken og minner dem på at jeg er så syk at jeg har fått medisin og om jeg ikke tar den så kan jeg dø.
Her skal de tynes og takk for sist!
Men altså, ikke rart jeg var tungpustet på trening...

God morsdag til deg også :-)

1 kommentar:

  1. Du er også syk, æsjda! Var nettopp innom en annen mammablogger som var sjuk, skjønner du.

    Ønsker deg rask bedring, når medisinen er på plas går det som regel raskt, men kanskje du skulle holde det for deg selv og fortsette å riste på medisinesken og skaffe deg mer fred og ro?

    SvarSlett