torsdag 14. mars 2013

Francis l

Da ønsker en ny pave velkommen. Denne gangen er det pave Francis l. Ikke spesielt kontrovers... men han tar i hvert fall bussen. Og har ikke noe skummelt blikk som jeg syntes han siste var.
Og mange bryr seg kanskje midt i natten. På nettet har det også vært storsjikane om alt man mistenker og tror man vet om hva som "foregår". Noe er helt sikkert riktig, andre ting er overdimensjonert og andre ting igjen er løgn. Men jeg hadde nå et godt forhold til gamlepaven som jeg skrev om tidligere. Jeg tror denne er i samme klasse.
Det er ikke så mange katolikker i Norge som "kristne" protestanter. Selv er jeg nok litt skap-katolikk om det skal være noe.
Og hadde håpet vi skulle få beholde en god pave litt lenger. Mannen er 76 år. Det er noe begrenset...


Og tro nå for all del at jeg ikke engasjerer meg i at Justin Biebers hamster er død... eller at Tone skal drekka (seg sikkert dritings) men det krever kanskje en egen bloggpost. Eller ikke.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar