mandag 25. februar 2013

Frihelg og vinterferie over.

Og hva fikk jeg så gjort av alle de planene jeg hadde for de fire dagene med gutta på ferie og mor hjemme? Jeg hadde lagt listen forholdsvis lavt denne gangen. Erfaringen tilsier at jeg ofte går i lavsjokk... blir litt lammet - og det vedvarer ofte lenger enn jeg synes jeg kan. Man kan jo ikke bare riste av seg plikter og burde og må... dessverre.

Men jeg fikk tatt den største morgenkaffen på Starbucks.
Og jeg mesket meg med sushi til middag torsdag. I sofaen.
Ryddet.... vel... joa, noe fikk jeg gjort. Men migrenetåka tok meg og jeg var rett og slett ikke i stand til så veldig mye.
Fikk ikke en gang til å rydde til vaskehjelpen skulle komme. Så jeg sto tidlig opp lørdag. Hun hadde heldigvis dobbeltbooket seg og kunne ikke komme. Jeg fikk dermed slappet mer av. Skjønt heimen er like møkkete.

Middag med venninner utgikk også. Med slappe kneløft. Hvorfor jeg i det hele tatt var på jobb fredag med sånn migrene, kan man jo spørre seg om. Ut og spise middag var uaktuelt.

Jeg har spist stekt ris og jeg har tatt et langt bad. Jeg har også kastet endel ting.

Her illuderer vi sporty vintersøndag med skistøvlene fortsatt på.
 
Det ble også i det aldeles nydelige påskeværet i går, gjort forsøk på en skitur. Etter fem hundre meter hvor skiene spant som i en Donaldfilm på grunn av smøreutfordringer langt utenfor min forstand... tok jeg kvikklunsjen på solbalkongen og hørte på snøsmelting i stedenfor.


Fint det også.
Kvikklunsj kan spises på øvre balkong også.
Med kaffe, formiddagsmat og en god bok.
 




I natt har det vært stor klump med familie i samme seng.

Godt å få samlet den lille flokken vår igjen.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar