fredag 7. september 2012

Folk man treffer...

Når man har levd et langt og aktivt liv, møter man endel mennesker.

Man har dem i miljøer man er i, i forbindelse med hobbyer, engasjement og interesser. Noen kjenner man godt, andre er i periferien. Noen har man mye med å gjøre uten å kjenne dem. Noen har man ikke ofret en tanke på et par tiår, andre dukker opp i minner om opplevelser.

Jeg har aldri vært i noe "utsatt" miljø, på kanten av noe, opprørske utover grenser eller noe.
Likevel dukker altså en tidligere kjenning opp i en dagsaktuell drapssak.

Som min mann kommenterte... jeg har en bra samling rare folk jeg har møtt gjennom livet!

2 kommentarer:

  1. Ja, jammen har jeg også en stor samling folk jeg har kjent eller bare møtt gjennom livet! De aller fleste hyggelige og imøtekommende, noen litt mer tverre, men heldigvis få (som jeg vet) drapsmenn! Men når du nå skrev om en drapsmann, kom jeg faktisk på at jeg møtte en som siden ble det. Men det var som videregående elev, og en episode som ligger laaaaaangt bak i erindringsarkivet mitt. Heldigvis! Livet har gått videre, og jeg håper å slippe å oppleve at flere blir det!

    SvarSlett
  2. Jepp, jeg og. Og det er bra å ha litt vid innsikt i verden rundt oss!

    SvarSlett