mandag 18. juni 2012

Sesongens grønnsak

Sommerkål, eller nykål. Et naturlig følge til nesten all mat for tiden. Vi spiser til pølser, fisk, hamburgere, grillet kjøtt - det passer til alt og er billig og enkelt og stappfull av vitaminer.


Man tager en sommerkål.

Fin- eller grovkutter og har i gryte med kokende vann.
Vi snakker forvelling, så et par minutter holder.


Strø over salt.


Kanskje litt revet muskatnøtt?


En god smørklatt.

Grov pepper.
Jeg presser også en halv sitron om vi skal ha det til fisk.


Her er deilig tilbehør til restepølser fra en grilltur i skogen.

 

2 kommentarer:

  1. Takk for inspirasjon til en noe som er enkelt å lage:-)
    Vil tipse deg om å lese innlegget på Pias verden om disse kodene/ordene som må tastes inn for å bevise at jeg ikke er en robot. Jeg har ikke hatt det på min blogg, men heller aldri hatt problemer med spam. Det er svært vanskelig å tyde kodene som må skrives inn for å kunne skrive kommentarer.

    SvarSlett
  2. Takk for tips!!!
    Jeg har forresten en liten takk til deg i mitt innlegg i dag :)

    SvarSlett