mandag 11. juli 2011

Mygg; jeg hater, men blir ikke stukket... fordi...

... jeg bruker verdens beste myggmiddel.
Ja, det gjør jeg. Og alle dere som har partyposer som meg selv av type:


... som inneholder alle merker av myggbeskyttelse, pluss spesielle flåttgreier og lindrende enheter når skaden først har skjedd... alt dette funker sikkert greit nok...

... men det som funker, og funker så stort at jeg med mitt attraktive blod som vanligvis blir spist opp, ikke får stikk. Dette myggmiddelet kjøpte jeg for mange år siden da jeg var soldat i Finnmark. Og at jeg ikke kjøpte mer, i bøtter og spann...
Det er myggrollon, laget av Lakselv apotek. Og jeg finner den ikke igjen. Hvis noen kan hjelpe meg, er jeg glad. Det er snart tomt...!



Edit mandag formiddag:
Jeg har henvendt meg til Lakselv apotek og fått et veldig hyggelig, dog nedslående svar:

Dessverre produseres ikke dette midlet lengre, vi klarer ikke lenger få tak i alle stoffene som skal til... Regner med du har prøvd "Mygga myggmelk roll-on", dette er muligens det midlet som finnes på markedet som er nærmest Lakselv Apoteks myggmiddel. Det inneholder samme aktive innholdsstoff. Dog er jeg (i likhet med deg...?) enig i at vårt middel er enda litt bedre...;)


Beklager at vi ikke kan hjelpe deg.


Mvh Steinar Johnsen, Apoteker, Apotek 1 Lakselv



Takk for kjapt svar, jakten på Mygga myggmelk roll-on er i gang!
Skal være å få tak i på Apotek1.

4 kommentarer:

  1. Ah, mygg altså! :( Kan ødelegge en ellers perfekt kveld! Jeg syns i grunn ikke noe middel er særlig effektivt, det eneste som hjelper er omtrent å sette seg OPPI et bål med masse røyk, hehe.

    SvarSlett
  2. Vi erfarte også i helgen at slike gode, gammeldagse myggspiraler var ganske effektive. Kombinert med alle andre slags midler, myggfanger på plenen og slike racketer med varm netting som svir faenskapet.
    For selv om jeg ikke blir stukket, så er det irriterende med flommygg som svirrer rundt fjeset.

    SvarSlett
  3. Æsj, er det ikke typisk at når man finner noe som funker, så går det ut av produksjon..

    SvarSlett
  4. Mygg og knott er sååå ødeleggande for fine kveldar, spes ute ved kysten der vi har hytte.
    Har ikkje funne noko middel som er til hjelp.
    - Har fått boka. Tusen takk! Den må ligge på vent ei stund, har lånt mange bøker på bibliotekt.

    SvarSlett