onsdag 13. august 2014

Å søke jobb, er en jobb!

Herfra til...

Det er en jobb jeg ikke er så veldig god til, men det kommer seg. Det er svært lenge siden sist. Samtidig har man jo, mens man har vært hjemme, opparbeidet noen rutiner og gjøremål... og så skal det legges til en hel del. Og ingen kan nekte for at det er en nyttig tilvenning til et liv hvor også mor er i full jobb igjen.
Så søknader skrives, jeg gjør meg selv så lekker som jeg kan, i ord og toner, så får vi vel se om det bringer meg i mål om ikke lenge.

I tillegg til søknadsskriving, må jeg også forberede meg på intervjuer, møter - rett og slett gjøre meg selv lekker utover det jeg presterer på papiret. Etter et års tid med sløye jeans og flipflopper, må jeg nok fikse på et par ting.

Jeg må ha klær som funker der ute. Jeg må ta på sko, noe jeg misliker, og så må jeg gjøre noe med surfehåret mitt. (Ikke at jeg noen gang har surfet, det bare ser sånn ut - uten bruk av saltvannspray).


...hit???

Spent og skeptisk er to sider av samme sak.

Men jeg er stadig ved godt mot, og nærmer meg sakte, men sikkert.


2 kommentarer: