fredag 11. januar 2013

Husets sjef sier;

(og sjefen er han på 7 år)

Om søvn
Mor (etter et par netter med selskap av nevnte sjef):
Nå er det helg. Tenk så deilig det skal bli for deg å få sove så lenge du vil og slippe at du blir vekket før du vil?! (det har vært tunge morgener)

Sjefen:
Ja, det er litt fint. Men heldigvis våkner jeg klokken fem når det er helg!




Om boblejakker

Forrige vinter kjøpte vi en dunjakke fra Swix til poden. I en størrelse vi håpet skulle rekke to vintere. Den var ikke dritdyr, men jeg blir forbanna når den ikke holder. Den revner, slites, jeg lapper og lapper og nå begynner det å bli sosialt pinlig.
Mor: ta med jakken opp, jeg skal lappe litt mer.
Sjef: Vi får nok kjøpe ny jakke

Senere på kvelden gjør jeg som jeg alltid gjør, gåggler og søker og studerer der jeg kan tenkes å finne en ny boblejakke - eller dunjakke - til en pris jeg gidder å betale.
Jeg endte med to alternativer: en Gant dunparkas, mørkeblått på finn. Eller en blå-turkis North face dunjakke til samme pris på Flust.
La barnet velge.
Sjefen: jeg tar begge to, jeg.
Mor: neida, du får bare en ny jakke.
Sjefen: Peker på Gant-jakken og beviser sin dyre smak for sin antisnobbete mor.
Mor: Sukk. Er du sikker?
Sjefen: nei, jeg tar den andre
Mor: Sikker?
Far (!): Var ikke den i grønn også?
Sjefen: Jeg vil ha grønn.

Ok, grønn blir det. Eller illsint lysegrønn som mor sier.






1 kommentar: