fredag 14. juni 2013

Jeg vil bare si...

... når man er invitert til klassens sommerfest kl 17, så kan du ikke klage på at du gikk glipp av noe når du kommer kl 1730 - "fordi du trodde..."

... når syvåringer selger lodd - og selger begge delene, både den innerste og den ytterste - da hjelper man som voksen til og forklarer. Ikke bare lar dem holde på...

... og når du oppdager at du har fått et slikt lodd, så får du et nytt, du lager ikke verdens drama av det - foran en småpike som har oppdaget feilen og er knust. Det er for f... bare et jævla lodd!

... det kan være formålstjenlig å tenke at en sommerfest skal være en hyggelig avslutning for alle.

...det er noen som jobber litt for å få til dette, så sett på deg smilet, still opp, bidra - og neste gang vil du kanskje være med å arrangere selv.

Det var bare det jeg ville si, beklager jeg forstyrret.




(ellers sang barna flott, jeg hadde laget god mat, sommerblomsten satt på hele kvelden og bortsett fra litt kræsj og bang, var kiden fornøyd.

Vi hadde dessuten startet ettermiddagen med gjennomgang av de nasjonale prøvene og vi er bare SÅ stolte av barnet vårt!)


4 kommentarer:

  1. Enig!! Hos oss var det også flere foreldre som var ville i blikket og svette i panna da de kom. Ikke alle ungene som rakk og være med å synge heller. Synd at slike arrangement skal oppleves som stress og mas. Jeg har tatt mange grep for å bli kvitt stress i livet mitt. Koser meg mye mer på arrangementer nå enn tidligere:)

    SvarSlett
  2. Veldig enig!

    Ser dog en viss utfordring når vi skal på avslutning for 2. klassingen vår i neste uke. De ansvarlige har invitert til kl. 16. Selv om fjæra hvor vi skal være ligger 30 minutters kjøring fra byen. Sier seg selv at mange ikke rekker å være der tidsnok. Men men, det blir vel ei ordning.

    SvarSlett