torsdag 13. november 2014

Nespresso pop-up - og resirkulering

I går fikk jeg en sms fra Nespresso. Det skulle åpnes en pop-up butikk på Strømmen storsenter. Siden jeg nå allikevel skulle en tur dit, fant jeg også butikken. En liten bod med fullservice. Jeg fikk tak i julevariations, og jeg fikk til og med et kafferør som en liten gave fordi jeg handlet.

Men, det fineste jeg "fikk" - var faktisk at Nespresso nå omsider har konstruert et resirkuleringsopplegg. For det er ikke tvil; det blir søppel av å bruke kapselkaffe. 

Nå kan jeg selvsagt kjøpe en egen oppsamlingsboks... men uansett, hvordan jeg måtte finne å å samle dem opp, så kan jeg levere dem i butikken. 
Aluminiumet går til Norsk Hydro og kaffen blir til biobrensel til Oslo-bussene. Jeg resirkulerer og sorterer veldig gjerne, Men det må være enkelt og greit også.

Måtte pop-up på Strømmen bli der lenge.

2 kommentarer:

  1. Den smsen fikk jeg også, og jeg jublet! Endelig :) hvor er butikken på senteret? Er den grei å finne? Tenkte jeg skulle ta meg en tur til uka. Hva er disse julevariations som du snakker om. Er det noen spesielle smaker? Nå kjenner jeg at jeg gleder meg til å ta en tur å se :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Den er i den nye delen, ved den asiatiske fastfood-sjappa.
      Julevariations er hasselnøtt, after eight og karamell. Nam.

      Slett